Moje vydané knihy

11.08.2020 16:00

 

S potěšením  mohu oznámit, že světlo světa uzřelo mých, zatím šest knih. Ta první, která vyšla v roce 2014, se jmenuje "Návraty, aneb pouť na horu Montsalvage." Je to takový docela malý soubor textů, vzniklých v mém raném mládí, doplněný básněmi z té doby.  Většina textů je autentická, zcela původní, napsaná zhruba od patnáctého  do dvacátého prvního  roku mého věku. Moje žena tomu říkala "duševní striptýz." Budiž tedy, duševní striptýz. Texty jsou jen vybrané z podstatně rozsáhlejšího materiálu, zkrácené a doplněné o pár textů novějších.

Ještě téhož roku vyšly další tři knihy, jejichž rukopis byl už nějaký čas hotový a připravený k tisku. Ta druhá kniha má název "Snítka olivy ze Země zaslíbené." Je to cestopisný dokument z naší krásné cesty po Jordánsku a Izraeli. V této knize jsem se snažil, mimo jiné,  alespoň trochu osvětlit řadu falešných legend a mýtů, provázejích dějiny  dodnes tak těžce zkoušené Svaté země. I notorický bezvěrec se na této cestě nevyhne chvílím, kdy jej ovládnou emoce. A i když si to nechce připustit, je v těchto chvílích i pro člověka, jako já, tato země Svatá.

Třetí kniha nese název "Putování za faraony." V této knize jsem chtěl přiblížit čtenáři fascinující duchovní svět starého Egypta a jeho mytologický systém, řídící se po dlouhých třitisíce let universálním a neměnným řádem světa - Maat. Maat byl základním kamenem celé staroegyptské kultury. A jeho plody může člověk obdivovat, kromě fascinujícího pyramidového okrsku v Gíze, zejména na neobyčejně krásné několikadenní cestě po Nilu na jih až k Asuánu. 

Kniha čtvrtá nese název "Středomořský kaleidoskop." Je to obraz kouzelného Středomoří od Španělska až po samý nejzazší východ. Kaleidoskop obrazů a krásných zážitků na našich cestách v průběhu uplynulých dvaceti let. Španělsko, Florencie, Řím, Istrie, Chorvatské pobřeží i vnitrozemí, Řecko se svými ostrovy. Je to kouzelný kraj, jehož spojovacím jmenovatelem je moře. 

Záhy na to, počátkem roku 2015 vyšla další moje kniha a to "Návraty". Je to vlastně přepracovaná první kniha Pouť na horu Montsalvage,  doplněná o druhý díl. První díl této knihy jsou vesměs texty a básně, které se zrodily již v mém raném mládí, to znamená před padesáti až šedesáti lety. Texty jsem vložil do knihy s minimálními úpravami. Druhý díl je pohledem na mládí mýma dnešníma očima, tedy očima již starého člověka. Tak jako díl první, tak je i tento druhý díl doplněn novými básněmi.

V létě 2019 zemřela po dlouhé a těžké nemoci moje žena. Starost o ni mi zabírala většinu denního času a tak jsem musel veškeré své literární aktivity přesunout do nočních hodin. Její smrt mne zcela vykolejila z běžného života. Teprve potom jsem se mohl vrátit k rozpracovaným textům a některé z nich upravit do knižní podoby. 

Počátkem srpna 2020, vyšla zatím moje další kniha, kterou je studentský retro román "Zrcadlo nesplněných přání". Ukazuje místy veselý, místy méně veselý život studentů jedné plzeňské fakulty počátkem šedesátých let minulého století. 

Všechny tyto knihy jsou momentálně k vypůjčení v litoměřické knihovně Karla Hynka Máchy.

V tisku je právě moje kniha sedmá, kterou jsem psal na zakázku. Je to šedesátiletý průřez činnosti jednoho litoměřického klubu juda pod  stručným názvem "60 let litoměřického juda"

Tak, výroční publikace juda je na světě. Tak to je kniha sedmá.